dressyrnordsvensken

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Promenad i solen 21/4

Av Linda Mårtensson - 21 april 2013 20:32

Idag tog vi en promenad på några kilometer. Lika bra att promenera när hästen ska skrittas, så får man lite egen motion också. ;) Cesar skötte sig bra nästan hela vägen. Det blev en liten maktkamp när jag tyckte att vi skulle gå en omväg, men det löste vi snabbt och annars var han bara glad och positiv.


Vi skippade somsagt ridhuset med Cesar idag. Han var så duktig igår och så tyckte vi att han kunde få ta det lite lugnt så att alla "rester" från blåmärket försvinner nu, han är bara lite "svampigare" i det benet, alltså ingen direkt svullnad och ingen värme heller(det hade han inte igår heller) men lite restprodukter finns kvar så han får stå med nattlindor någon dag till tills det försvinner till 100 %.

   Ännu härligare vårväder nu, denna bild är från mars. Fina tussilago i vägkanten, vårkänslan på topp!


Kommande vecka är lite halvplanerad och såhär ser den ut nu:

må: vila

tis: troligen uteritt med mamma

ons: Eva träning, markarbete

tors: troligen uteritt jag eller mamma

fre: lösgjörande genomkörare på ridbanan

lör: tävling Tunalid

sön: tävling Näset

 
 
Ingen bild

Mathilda

29 maj 2013 14:49

Kikade in på sin blogg. Riktigt fin! Du verkar vara jätte trevlig och din häst är super fin ;) lycka till<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2013 20:35

Nu är jag färdig. Jag har tagit studenten på naturvetenskapliga linjen på Skvaderns gymnasium. Eller ja, det var ju en dryg månad sedan redan, tiden går snabbt.   Jag kände att jag ville logga in här, på min projektarbetsblogg för att avsluta, sä...

Av Linda Mårtensson - 20 april 2013 22:51

Vilken dag, vilken häst! Jag är verkligen helnöjd med vår prestation idag! Cesar har skött sig världsvant och exemplariskt trots att det var premiär. När vi lastade ur på parkeringen så blåste det grymt mycket och vissa hästar var lite mer vilda...

Av Linda Mårtensson - 20 april 2013 22:37

Tack och lov var Cesars ben OK så vi bestämde oss efter att jag ridit att vi skulle åka och starta.   Jag körde ett ganska alldagligt pass med honom, övergångar, ställning rakriktning, böjning, halter, flytt undan för skänkel, tempoväxlingar. Int...

Av Linda Mårtensson - 20 april 2013 14:19

http://online.equipe.com/sv/class_sections/73188/results Helt otroligt vad glad jag är! Mer uppdatering, bilder och film är på ingång :)) ...

Av Linda Mårtensson - 19 april 2013 14:45


Ibland ter sig saker väldigt märkligt. Cesar har, under de snart 3 år vi ägt honom, inte haft en enda skada. Han har fått sömtryck en gång, men annars inget, inte ens broddtramp tror jag. Men när vi tog in han i onsdags då mamma skulle skritta honom ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards