dressyrnordsvensken

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Linda Mårtensson - 1 februari 2013 18:20

Idag fick vi återigen sällskap av Nina och Patrick för en uteritt i det fina vädret och vi mötte även My och Barbie uppe i skogen så vi fick sällskap av dem också.


Det blev en väldigt kravlös sväng idag, dels för att Cesar gått ganska hårt den här veckan och dessutom har jag haft mycket träningsvärk och väldigt ont i axlarna idag. Jag kurade mest ihop mig bakom Cesars hals och så fick han gå väldigt fritt. Vi tog två galopper under ritten då de fick gasa på riktigt ordentligt. Jag blev väldigt glad för Cesar bytte faktiskt galopp i kurvorna. Tidigare har han bara bytt ibland och då från höger till vänster galopp, men idag bytte han helt rent även från vänster till höger, bra tecken!

Av Linda Mårtensson - 1 februari 2013 18:10

Jag tycker iallafall att han var jätteduktig med tanke på hur länge sedan det var i tömkörde sist! Ni ser ju också hur han börjar skaka på huvudet när det blir jobbigt och inte vill ta stöd i tömmarna. Kul också att han inte börjar springa som en travhäst när han får friare tömmar och Katarina gasar på traven :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards