dressyrnordsvensken

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Linda Mårtensson - 10 februari 2013 21:40

Igår red jag ut Cesar en sväng. Jag hade ingen skjuts till ridhus denna helg men tänkte rida en sväng på ridbanan, dock var det kallt och blåste så hemskt så jag ville hellre rida inne bland träden där det var mer lä.
Han var jättefin när jag plockade upp honom och började jogga. Han var mjukare och finare i handen än vanligt. Sedan galopperade vi på ganska mycket och jag gjorde många tempoväxlingar. Han gick visserligen inte på tygeln men han gjorde väldigt bra tempoväxlingar, samlade upp i kort galopp till att trycka på i längre och snabbare språng, härligt! Extra roligt var att han plättlätt tog höger galopp, han tog tom höger en gång när han blev lite på hugget när jag var på väg att fatta vänster. Det är jättebra att han börjar välja höger nu också eftersom jag har haft lite svårt att fatta den galoppen på raka spår och framförallt i skogen! Även om det blir fel ibland så är det bra att båda går lika enkelt. Efter galoppen blev dock traven lite sisådär, han tröck fram underhalsen lite och spände ryggen och jag fick bråka lite på honom då. Tillslut fick jag honom tack och lov att slappna av lite mer och faktiskt lyssna på de böjande tygeltagen.

Av Linda Mårtensson - 10 februari 2013 21:15

Riktigt bra bakben sista gången över bommarna om ni frågar mig! Som ni ser bara ett lossande pass för att han skulle bli mjuk, därav ingen "perfekt" ridning och finslip utan mer basic. Tilläggas bör att jag använder gramanen i första hand för att jag ville ha så liten belastning som möjligt i mina axlar då de var behandlade dagen innan och därmed lite onda och inflammerade.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards