dressyrnordsvensken

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Linda Mårtensson - 21 januari 2013 08:16

Igår red jag Cesar ett dressyrpass på ridbanan. Till en början böjde jag igenom honom och flyttade undan honom för båda skänklarna, precis som jag brukar. Jag kände att han var lite oriden då han vilat två dagar pga kyla etc. Han var lite reaktionsseg för både tyglar och skänklar, vilket betydde att det var svårt att göra halvhalter så att han kom in mellan hjälperna. Det var inte som att rida en häst utan han sprang lite i två delar. När han är så oriden blir han dessutom stark i handen, så efter en stund satte jag på gramanen för att orka själv och komma förbi tröskeln. Det gick då snabbt och det sa bara vips och han började bjuda framåt, sög på bettet, blev rund och allmänt underbar att rida! Såsmåningom kunde jag  lätta av på gramanen och tog en galoppfattning i båda varven vilka han gjorde bra, så då fick han skritta lite. Sedan plockade jag upp honom och red över lite bommar och gjorde volter hit och dit för att hitta ett ordentligt flyt i traven. Jag fick till några jättebra sekvenser så då gav jag mig och lät honom sträcka på sig i en lång och låg form.


I övrigt har jag ont till och från av min akupunkturbehandling, förhoppningsvis vänder det snart och blir bättre istället för att kännas sämre. Igår skickade jag och mamma dessutom förslag på tider till tandläkaren så får vi se om han kan någon av dem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards