dressyrnordsvensken

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Linda Mårtensson - 1 mars 2013 08:55

Den här veckan har verkligen inte flutit som jag hoppats. Under förra helgen så promenerade mamma Cesar för hand på lördagen och på söndagen så skrittade jag honom. Det kändes riktigt bra att skritta ut honom, redan då kände jag en positiv skillnad på honom! :) Han var mjukare i handen och det gick lättare att ställa/böja honom i hals och nacke.


På måndagen tränade mamma honom lite lätt för Katarina och båda hade varit supernöjda över honom. De hade visserligen inte galopperat något, men de såg/kände skillnad i traven, kul! I tisdags red mamma ut honom en liten sväng för att det på onsdagen var meningen att jag skulle rida ett pass för Eva med bommar. Tyvärr ställde plusgraderna till det så underlaget inte var det bästa och vi ställde in. Istället hade jag tänkt att bara rida ut i skogen en liten sväng, men jag var helt slut och somnade över skolböckerna så jag orkade helt enkelt inte med ridningen.


Är hemma från skolan nu för jag känner mig inte kry, är helt trött i kroppen och har ont lite överallt. Ställde in min akupunkturtid igår eftermiddag och åkte hem från skolan. Jag har inte tid att vara sjuk nu och vädret motarbetar allt, plusgrader, regn, is och blåst är inte direkt optimalt att träna i... Jag hoppas att jag blir piggare så vi kan åka till ridhus på söndag, jag är ju så sugen att känna på honom nu när vi äntligen rättat till snedheterna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards