dressyrnordsvensken

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Linda Mårtensson - 9 april 2013 19:12

Nu är det inte många veckor kvar av detta projekt, lite tråkigt att det lider mot sitt slut faktiskt då detta LÄTT har varit den roligaste kursen på hela gymnasietiden! Jag tycker att det är väldigt roligt att driva ett projekt framåt, lösa problem och slutligen komma i mål och förhoppningsvis lyckas uppnå syftet.


v. 15 ska jag träna för Katarina en dag, rida honom själv en dag och sedan ska vi åka iväg till ridhus för en programträning. Tanken från början var att hålla en liten träningstävling hemma, men i år har vintern hängt kvar och underlaget hemma är alldeles för blött och isfläckar finns fortfarande kvar så då har klubben hyrt ridhuset istället. Utöver detta vilar han 2 dagar, får hovarna fixade av hovslagaren och så rider mamma lite lugnt ut i naturen 2 dagar.


v. 16  ska vi försöka få till 2 träningar för Katarina och på fredagen blir det både packning och annat fix inför vår första tävling som går av stapeln i Hudiksvall på lördagen. På söndagen kommer han ev. få en liten bonusdag i ridhuset med lite lugn, lösgjörande träning då vi ska visa en av våra ponnyer i ridhuset, det blir i så fall bra träning för helgen efter.


v. 17 är sista veckan och den består av tävling både lördag och söndag och givetvis en massa tävlingsfix redan på fredagen. Beroende på hur han känts på träning och tävlingen så får vi helt enkelt se hur många träningspass för tränare han får gå då.

Av Linda Mårtensson - 9 april 2013 19:10

En punkt och form av redovisning av projektet var att hålla en föreläsning på ridklubben jag tillhör. Den hölls i söndags och jag tror iallafall att det var ganska uppskattat! :) Jag fick jobba väldigt mycket med teorin under påsklovsveckan eftersom jag haft väl tajt schema senaste veckorna och för att jag då inte heller vill/kan prioritera bort att träna Cesar (naturligtvis). Men jag tror det gick rätt bra ändå för hittills har jag bara fått positiv feedback från de som lyssnat. Jag kände att det blev lite hastigt och babbligt till en början när jag var nervös, men allt eftersom nervositeten släppte så talade jag mer retoriskt rätt. Det var i alla fall väldigt roligt och lärorikt att få prova på denna, för mig, nya situation. I skolan har man fått redovisa många gånger, men det är stor skillnad mot att hålla en föreläsning på den tredubbla tiden och dessutom med helt andra åhörare. Nu var jag tvungen att anpassa mitt språk och innehåll för både vuxna och ungdomar från ca 11 år, alla med lite olika kunskapsnivåer.

 

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards